"Lets start over."





Monday, February 2, 2009

Indahnya Cinta *2*

Setelah dirawat oleh jururawat tadi,penglihatan Rin semakin terpadam,dan tiba-tiba,dunia menjadi gelap dan kosong,mungkin kah ia dibuai mimpi atau mungkin kah ini benar-benar wujud.Fikiran Rin betul-betul melayang dan hanyut dibuai arus gelombang fantasi.dan tiba-tiba..

"Rin..~~ bangun sayang~,ni mama bawakan rin punya favorite food~"Suara Seorang wanita yang wujud dipertengahan resahnya.

Dan bila ia buka mata,dilihatnya.. mama dan semua ahli keluarganya berada disampingnya dengan senyuman yang ikhlas dan ceria,lalu Rin sambut tangan kedua orang tuanya dengan pelahan.

"mama~ papa~,rin pikir tah rin gila tadi,pasal rin mimpi macam banar bah" Kata Rin kepada mereka.

"ehh.. ada-ada saja ne anak betuah ani,diri jua baru kan sadar dari accident hari tu~,inda rin ingat apa-apa kan lai~?mama macam kan mati sudah rasa memikirkan pasal rin,pasal kata doctor,tipis sudah harapan rin untuk hidup"jawab mama Rin lagi dengan nada yang lembut dan sedih.

"mama~~ rin accident?,tapi rin langsung inda ingat mama~kenapa rin ani mama~~?berapa lama sudah rin disini?kenapa papa~?kenapa?"Rin menanyakan kepada mereka berulangkali

Tetapi,sayangnya pertanyaan Rin tidak dijawab,mereka terus sahaja mendiamkan diri,dan sehinggalah sampai masanya Rin sudah beransur pulih,dan Rin telah dibenarkan untuk pulang.

Dalam perjalanan Rin masuk ke pintu lift,Rin terserempak dengan jejaka dialam fantasinya itu.Tanpa membuang masa Rin terus sahaja melangkahkan kakinya dan mengejarnya,meski pun badannya masih merasa lemah dan tidak berdaya untuk menghampirinya,namun ia tetap menguatkan semangat,sebab Rin pasti lelaki itu ada kena mengena dengannya,atau tentu ada yang tersirat disebalik semua kejadian yang terjadi kepada dirinya.

"excuse me.... ! tunggu!.. hey! you! guy in white shirt!" jerit Rin

Dia terus terhenti dan memandang kearah Rin dengan mata yang terbeliak seolah-olah tersampuk hantu.

0 comments:

Post a Comment