"Lets start over."





Tuesday, February 3, 2009

Indahnya Cinta *3*

"ehhhhh... youuuuu.. an..."Kata lelaki itu dengan rasa yang gusar.

"hmm?? you kenal me kah~??please tell me~~" tanya Rin kepadanya.

"kenal.. but but.... bukan innnn real life.."

"in real life? maksud you~?"tanya Rin lagi.

"emm.. i know its sounds so stupid.but... me pernah jumpa you dalam mimpi me..,seriously..~ iatah me tebangang tarus ani,you banar-banar wujud~~ahhh..!! mimpi kali aku ani"Kata lelaki itu separuh gila sambil menggosok matanya bertubi-tubi.

" ah??? jadiiii~~ ... me... jumpa you dalam mimpi me pun inda salah lah ahh~.."tanya Rin kepadanya sambil termengah-mengah keletihan dan ingin tahu

"hmmmmm????" bertambah lagi persoalan didada lelaki itu.
 

Rin cuba untuk menyelesaikan persoalan ini.Dan mereka saling bertukar-tukar cerita tentang mimpi yang mereka yang lalui.Agak lucu juga,dimana Rin bermimpi mereka menjadi pesakit mental itu sama sekali tidak sama dengan mimpi yang dialami oleh lelaki itu.Malah dia tertawa apabila sahaja mendenger cerita fantasi Rin itu.Tetapi yang pasti,dia betul-betul ingin mengenali diri Rin.Rin betul-betul rasa terharu dan bersyukur atas pertemuan itu.

Begitu lama mereka bersembang sehingga tidak sedar hari petang sudah bertukar menjadi malam.Dan lelaki itu bercadang untuk menemui Rin pada besok malam.Baginya tidak elok jika tidak mengenalkan dirinya kepada keluarga Rin.Tidak ada bantahan bagi Rin,ia hanya menganggukkan kepala tanda bersetuju.




*Tiba di rumah*


"KRING KRING~!" Telefon berbunyi setelah sahaja Rin pulang

*Hai.. siapa lagi menelefon malam-malam ani?*persoalan dihatiku*

"Hello~?"

"Hello~.. atu rin kah???"

"awu~ ani rin~ atu siapa??"

"eehhhh~~~ rinn~ aku wah si fina~,ku dangar kau sudah keluar dari wad,iatah ku telefon ani"

"Oh kau fina,suspense kau ani eh,.. eheh awu,mun sudah ku menjawap telefon ani,balik tah ku sudah ni,eheh,baru jua ku sampai,mana kau??inda ada tadi ku nampak kau"

"eheh~ sampat lagi loyar buruk tu,astah..,ehh.. syukur tah eh,ijap ku bah kau ah,susah hatiku,sorry.. tadi inda ku dapat datang~ sibuk ku bah,ada meeting tadi,by the way macam mana tah kau? okay sudah?makan kau sudah?"

*Sembang punya sembang,tidak sedar hari sudah larut malam*


"eh bah fina,tidur tah eh,akhir jua sudah ni kau ah,eheh,inda lagi sadar bah ketani cerita-cerita ah..by the way esuk datang ke rumah ku,aku kan kenalkan kau dengan someone.eheh"

"Bah,aku pun kan tidur ne,awu bah esuk ada ku datang tu,cali jua kau ani,kana tahan dihospital pun sampat jua cari kenalan baru.eeheh"Kata fina sambil mengusik.

"ahah..,biasa~,bah tidur ku dulu,malas ku melayan kau ani,kan menyaya aku saja,eheh" balas Rin.

"jangantah marah nah~ haha.. bah okay.. bye.. assalammualaikum?"

"okay~ wa'alaikumsalam"

Sebaik sahaja Rin meletakkan telefon itu ketempat asalnya.

Tiba-tiba...

"TIK!"


"AH!!? alamak~~"

0 comments:

Post a Comment