"Lets start over."





Wednesday, February 4, 2009

Indahnya cinta*4*





"ahh.. macam mana ni?? tutup tah jua karan ani.. aduhh..,aku ani lagi takut~~karang ku aga suis atu tahu-tahu ada hantu dibelakangku.. eee.."bebel Rin seorang diri kerana ketakutan.Tuhan sahaja yang tahu bertapa seramnya Rin ketika itu.
Tetapi walaubagaimana pun,tiba-tiba lampu pun terbuka sendiri.Rin pun merasa senang hati,lebih kurang macam orang sudah menang lotry.Jadi malam itu Rin pun teruslah masuk tidur,lagipun Rin merasa sangat letih,lalu mengakhiri malam itu dengan melelapkan matanya dengan penuh selesa.

Matahari pun mula menjelma menerangi alam semesta,dan tiba-tiba Rin merasa dirinya diganggu oleh satu lembaga yang sangat menggerunkan.


"RINNNNN!!~Banggggunn~~ alah.. anak dara apa ani balum lagi bangun,kan tengahari dah woii!!~~!"
Lalu Rin pun membuka matanya,
*oh.. c fina rupanya,ku pikir tah monster mana,eheheh*hatiku berkata-kata,sambil ku menyahutinya,
"EmmmmffFFF~~? kacau kau ani fina eh,baru jua ku kan tidur~" Kata Rin

 "ehh.. muha dang! baru kan tidur apa?cuba kau lihat jam uh,senyum-senyum sudah sudah lihat kau tu" sahut Fina lagi
 
"macam mana kau masuk ani?penceroboh eh! hahah.." soal Rin lagi sambil mengejek Fina

 "wei.. bisai-bisai kau bicara atu,ani kunci rumah ani apa?"jawab fina sambil mengayun-ayunkan kunci itu didepan mata Rin.
Lalu Rin pun terus membalingkan bantal yang empuk kepada fina.
Fina hanya mampu tertawa sambil mengelakkan diri.

Sebaik sahaja Rin sudah selesai mandi,Rin pun teruslah bersiap,dan selepas itu,Rin pergi ke Market dengan fina, Kerana Rin tidak tahu memasak,jadi sebab itu Rin suka beli yang sedia ada,cepat dan ringkas.

Setelah membeli apa yang patut,Rin dan Fina pun pulanglah kerumah tetapi setiba sahaja mereka dirumah,Rin lihat tempat letak kereta,ada sebuah kereta yang baru pernah dilihatnya disitu,dan mereka tidak mengetahui siapa pemiliknya.

setelah turun dari kereta,Rin pun bergegas-gegas masuk kedalam rumah,membuka kunci pintu tanpa memberi salam,dan bila dilihatnya Rin terus tersentak, 
"Assalammualaikum?~ ehh..~ sudah you balik~ inda me sadar eh~" Kata jejaka fantasiku dengan senyuman yang menggoda.

*Alamak.. Datang ya sudah.. membari malu eh,aku balum lagi siapkan apa-apa,sudah tah ia datang*
"Glup~! Wa'alaikumsalam~ hee~~ duduk tah~ heee" jawap Rin sambil Tersenyum dan tegopoh-gapah.

 "bah me dangankan you kedapur ah~? me bawakan barang ni~"katanya lagi sambil mengambil barang-barang itu di jari-jemari Rin.
RIn terus terdiam membisu bagaikan patung bernyawa,kerana perwatakan lelaki itu yang begitu bertanggungjawab,dan ikhlas membuatkan Rin terpegun.

 "ani sahaja barang you~~? helloo~? are you okay? eheh~"tanyanya kepada Rin sambil tergelak kecil.
 

"ahhh?? yyeee.. yeeaaahh~~ i'm okay~ eheh~sorry~ ehhe.. lagging wah me ani. heee~~"sahut Rin kepada lelaki itu dengan merasa malu.

Lalu Mereka pun pergi masuk dapur untuk menyediakan makan malam.Rin dan Fina merasa tercabar dan malu kerana lelaki itu begitu cekap mengunakan peralatan dapur dan amat mahir memasak seperti Masterchef. Rin Hanya tersenyum dan hayal memerhatikannya.

"Okay dah siap,duduk tah sini mama~,papa~,and sebelum atu~,ani semua kawan rin yang banyak masak~eheh~kalah jua rin kali uh"Kata Rin kepada orang tuanya dengan nada yang manja.
 

"iakan sayang?,ahh.. ani untung bininya nanti tu,eheh,tapi siapa nama mu kan wang?~"Jawab mama Rin sambil menanyakan kepada lelaki itu.
"Nama ku Ikhwan,Auntie~ uncle~,banarnya aku pun baru jua kan belajar masak ani~dari mama~ eheh.." Jawabnya. 

"ohh.. Awu,baik jua belajar atu wang,ani macam c alai rin ani,balum tah ada hatinya kan belajar memasak ani,uncle pun inda tahu bila kah kan belajar.eheh~"kata papa Rin sambil mengusik.

Ikhwan hanya tersenyum sambil melirik kearah Rin,dan Rin pun menjeling manja kearahnya,sambil tertawa nakal.

Setelah habis mereka semua makan malam,Rin pun menjemput ikhwan untuk duduk diruang tamu sambil minum teh panas yang baru sahaja dibancuhnya,
dan masa itu ,mereka menghabiskan masa untuk saling kenal mengenali,dan mengetahui hal diri masing-masing dengan lebih dekat lagi.
Ikhwan amat mengagumi diri Rin,malah katanya Rin ada ciri-ciri wanita idamannya,walaupun Rin tidak tahu memasak.Bagi Ikhwan ianya satu perkara yang boleh diubah.

Ikhwan membuatkan Rin bertambah terharu lagi.Tetapi,Rin meyakinkan dirinya ini baru permulaan.Rin ingin menyaksikan bagaimana kah perwatakan diri Ikhwan yang sebenarnya.
 

"hmm.. akhir sudah ni~~ me balik dulu ah~?"kata Ikhwan kepada Rin dan merenung tajam kearah mata Rin.
 

"okay~ you drive bisai-bisai uh~?"Jawap Rin sambil tersenyum manja. 

"okay i will,you take care~jaga kesihatan you.. paham?"kata Ikhwan lagi sambil mengentik hidung Rin.
 

"eheh~ okayy~~" jawap Rin malu

Dan tiba-tiba~ Ikhwan mengengam lembut tangan Rin lalu berkata..

 "Me pasti,You're the one for me,no one else~~"
 

"*Glup!*" Rin tidak tahu hendak berkata apa-apa lagi.Rin hanya mampu menundukkan diri dan tersenyum malu.
dan lalu Ikhwan mengangkat dagu Rin.. dan berkata lagi..


 "me balik dulu okay sayang~? asalamualaikum?"
 

"ahhh~? hmm~.. ooo.. okkayy saa.. sayang~walaikumsalam" jawab Rin gugup campur malu

Ikhwan pun beredar dari situ dan terus menidupkan enjin keretanya dan melemparkan senyuman yang istimewa kepada Rin,dan berlalu pulang.

0 comments:

Post a Comment