"Lets start over."





Sunday, February 15, 2009

Indahnya Cinta*7*



Hari demi hari Rin dapat menyesuaikan diri.Malah,Rin juga sudah mula rasa senang dan yakin.Selain ditemani oleh rakan-rakan dan keluarga,Rin juga merasa bersyukur,kerana Tuhan telah memberi rahmat dan taufiq hidayahnya.Walaupun Rin tidak dapat melihat,tetapi suara hati lah yang menjadi pancainderanya

Rin masih lagi berada di Hospital.Mungkin,selang beberapa hari lagi Rin akan pulang.Rin sudah terasa rindu hendak pulang ke rumah.Hajat dihati ingin menirup udara yang segar dan nyaman di halaman rumahnya.Rin masih teringat lagi dimasa ia dengan sahabat karibnya Fina berkejar-kejaran di taman itu kerana Fina mencolekkan cream kek dimuka Rin.Dimana hari itu adalah hari ulang tahunnya.Fina memang seorang gadis yang sangat nakal.Dia suka sahaja buat Rin tergelak dan dia suka tunjukkan perangai sewel dia kepada Rin.Tetapi tidak dinafikan,Fina memang seorang sahabat yang baik,dia tidak pernah menyakitkan hati sesiapa.Bila Rin sedih,dia selalu berada disisi.Bila Rin ada masalah,dia selalu sahaja bagi pendapat bagaimana cara untuk menyelesaikannya bersama.Dia juga tidak berminat bercakap tentang soal cinta.apatah lagi bila di sebut pasal kahwin.Dia mesti kata,
"ala..Belum ada jodoh,macam mana jua"...

Kadang-kadang Rin tertawa sendiri bila mengingatkan pertemuan pertama Fina dengan sahabat penanya,yang mana,mereka langsung belum pernah bersua muka mahu pun melihat potret.Fina memang cerewit dalam memilih pasangan.Tetapi apa lagi,pilih punya pilih,dah terkena dengan Orang bangla.Terkejutnya fina bagaikan dah melayang nyawa di awangan. Rin tidak dapat menahan gelak ketika itu.Sampai ini fina masih lagi merasa seram untuk mencari kekasih tanpa mengetahui latar belakangnya dulu.


"rinnn~ kenapa kau ketawa-ketawa ani eh?.." Kejut fina.

"ahh.. ehehe.. inda ada apa-apa,aku ingat bah masa kau first date,gali hatiku.. hahaha"

"shhhhh....kau ani...~~ time-time macam ani pun kau ingat pasal atu~,hahah.. awu eh.. memalukan uh.. sekali bangla.atu banar.. keraja lagi bahagian membuat bangunan tu.. hahahaha" kata fina dengan nada berbisik sambil ketawa sakan.

"hahaha.. eh.. mana mama and papa ku??,ada sini? Ikhwan and farid? ada?" tanya Rin

"Durang semua diluar,kecuali.. Ikhwan mu saja tidur disofa sebelah mu ah.. eheh.. romantic tu..phewittt~" Jawab Fina sambil mengusik.

"iakan~?kesian jua~~,awu~ andangnya romantic~ sayang kali ku ah~,inda ku sangka jua ia sanggup tunggu aku di sini,dalam keadaan ku macam ani pun masih jua ia sayang aku~~ "kata Rin dengan rasa terharu.


"sayanggg~ jangan cakap macam atu lagi~~ me sudah cakap me sayang and cintakan you,so.. me indakan tinggalkan you~ me janji sayang~~" Jawab Ikhwan dengan terus-menerus.

Perkataan Ikhwan membuatkan Rin merasa malu.Ia tidak tahu bahawa percakapannya tadi di dengar oleh Ikhwan.Rin sangkakan bercakap dengan Fina.lalu dia terus bergeling kepala dan merasa geram pada Fina didalam hati dan lalu berkata kepada Ikhwan

"Thank you sayang~ me pun sayang and cintakan you jua..~"dan terus ku rasa pipi Rin di kecup mesra oleh Ikhwan.

Rin merasa sangat tersentuh dan terkilan,sebab Ikhwan boleh menerima Rin seadanya,dan ia sentiasa berada di sisi,sehinggakan sanggup tidak pergi ke pejabatnya.Bila sahaja Rin mengarahkan dia pulang untuk berehat,selalu sahaja ia mengendahkan dan mengatakan bahawa diri Rin lebih penting dari segalanya.Rin langsung tidak menyangka begitu dalam cintanya dan tidak dapat Rin bayangkan dirinya tanpa Ikhwan.

Ikhwan sering mengenangkan Rin saat pertemuan mereka yang pertama kali.Rin tertawa kecil dan tersenyum gembira ketika itu.Bagi mereka,itulah kenangan yang paling manis dan akan tetap mengingatinya sampai ke akhir hayat.

Sedang Rin dan Ikhwan asyik berbual,Rin terdengar ada suara seorang perempuan di luar pintu..

"Kenapa you inda answer my call??! me tanya your stuff,you di hospital ne rupanya! Bhapa you di sini??!.. huh.. me tahulah si Rin atu BUTA kan?! tapi apa kena-mengena dengan you??!,you inda malu kah bergaul sama stuff yang low class ni??!,kenapa? dah tergilakan si Rin??..!" Bengang Syahira kepada Farid

"stop it!!, hey! kenapa inda ada respect ni huh?,can't you see? this is a public hospital and tempat you berdiri ni,tempat Emergency room! you're the one who should be a shame with yourself!.You asked me kenapa me ada di sini??,see.. Rin di sana,pity her..,ia sakit.. and yes! she's blind,kalau ME inda ada that day,me inda tahu siapa yang kan bawa ia ke Hospital!,me rasa bersalah suruh ia buat kerja saja,sampai inda dapat rest,and me inda tahu ia accident hari tu serious banar,sampai ada effect arahnya.Thats why i'm here.and now i've been thinking yang Rin is my friend,bukan kuli! you inda patut marah or jealous tanpa bertanya!.. think about it!" kata farid dengan marah yang membuak-buak. Lalu Farid terus berlalu dan memusing tombol pintu,dan terus sahaja keluar dari wad itu.

Setelah mendengar pergaduhan bicara di antara Farid dengan tunangnya Syahira Natasha,Rin terus sahaja terdiam.Ikhwan cuba untuk menyenangkan hati Rin.Rin hanya tersenyum sambil menyatakan bahawa ia tidak terasa hati langsung dan tidak marah dengan semua percakapan Syahira.Cuma yang Rin tidak sangka Farid begitu mengambil berat tentang dirinya,dan yang membuatkan Rin terkejut apabila Farid menyatakan yang Rin Bukan lagi kuli,Tapi kawan.Rin rasa sangat bersyukur telah dikurniakan kawan,keluarga dan kekasih yang sentiasa mengambil berat tentang dirinya.

Suasana di dalam bilik perawatan begitu senyap dan sunyi pada petang itu,suara Ikhwan pun sudah pudar dari pendengaran Rin Kerana Ikhwan terlelap mata dan letih.Bagi Rin,Ikhwan sudah sebati dalam hatinya.Rasa sayang Rin kepada Ikhwan semakin hari semakin bertambah,kerana Rin rasa benar-benar sudah jatuh cinta kepada ikhwan.Keluhuran hatinya yang ikhlas telah membuatkan Rin di tikam oleh panah cinta yang mendalam.

Jauh fikiran Rin melayang sehingga ia rasa ada tangan yang mengusik bahunya..

"Rin~~.. masa untuk makan ubat uh..~" Kata seorang jururawat disitu
Rin mengeluh kecil kerana kekejutan,di fikirannya itu mungkin penjahat atau penculik.Rupanya jururawat.

Sebaik sahaja Rin habis diberi makan ubat itu,jururawat itu menyatakan kepadanya bahawa,keadaan dirinya beransur sembuh,dan sudah boleh dikatakan stabil,dan dengan itu dia juga memberitahu bahawa,jika sekiranya Rin sudah dibenarkan pulang oleh doktor,Rin sudah boleh pulang esok hari.

Alangkah gembiranya hati Rin mendengar berita itu,seolah-olah hati disinari dengan beribu kilauan bintang di langit.Kerana Rin sudah merasa bosan berada di situ,ia mahu pulang bersama keluarga dan temannya yang dicintainya.

0 comments:

Post a Comment