"Lets start over."





Saturday, April 25, 2009

Indahnya Cinta*11*



Reaksi dari raut wajah rin membuatkan Ikhwan rasa tidak sedap hati,dan langsung bingung memikirkannya.

*kenapa ya ah?.. apa kan di tanyanya karang ni? huhh..,inda patut kan putus sama aku kali? pasal apa jua uh? ada ku buat salah kah?haiyaa...*
semakin tidak senang rasa hati Ikhwan di buatnya.

"Woi boi!" sapa Farid dengan mengejut.

Ikhwan tersentak lalu menjawab "Uh??! ehh.. kau Farid..,tekajut ku ehh..,kenapa bui? hehe"

"ehh.. hayal jua,walaupun princess sudah balik,ani kenapa lagi prince nya tepacak di sini ani? inda patut kasut c Rin Tinggal kali? atuu..cindarella banar tu HAHAHAHAHHAHAH" Usik Farid sambil tertawa lucu dengan lantangnya.

"Awuu kasut...~~, kasut mu kali tu,Hahaha.. antam tah kau Buii..,hehe.. ehh indaa bah buii..,aku ani sebenarnya bepikir bah,katanya adakan ditanyanya karang malam uh,iatah nervous ku ni.." jelas Ikhwan lagi

"Bowh! tapi kau jadi ni karang surprise mu uh?,aku semua sudah sattle tu,tunggu kau saja lagi make a move,jangan saja kau spoil eh,Hahaha"kata Farid

Ikhwan menyatakan lagi,"jadi ehh.. atu mesti ON tu.. Don't worryy,Ikhwan kali ni uh.. sure inda ada spoil,HUHU..,Erkk..bah macam ani..karang~,kau dulu datang sana,kau bincang sama Fina,and you have to tell her everything,Then aku last karang sampai tu,macam mana? okay tu?"

"ohh..Kau sebagai Hero lah..? kami jadi kuli mu?macam atu? bagus anak ani ehh.." Farid menjawab lagi.

"Awu lahh.. sekali sekala bui.. HAHAHA,nanti ku belanja kamu.HAHAH!"

"Banar kah jua ni? bah jangan saja inda ada..,aku tagih-tagih tu,biar kau! hahahahah..! ehh..bah laju tah.. akhir karang boi" kata Farid.

Ikhwan Hanya tersenyum dan menganggukkan kepalanya tanda bersetuju dengan bicara Farid itu,lalu mereka pun bergegas masuk kedalam kereta lalu menuju ke destinasi yang mereka telah rancangkan.

Di dalam masa yang sama Rin sudah pun tiba di rumahnya. Expresi air mukanya nampak gembira dan suka,tetapi di sekeping hatinya masih lagi menimbulkan beribu persoalan,dan ini yang membuatkan perasaannya bertukar menjadi duka.Dia terus mencuba untuk melangkahkan kakinya untuk masuk ke dalam sambil tangannya di pimpin erat oleh papa dan mamanya.Tapi sayangnya,tangan mereka di ketepikan oleh Rin.

"mama and papa kah tu~? hmm~ don't worry~ i can do this~ Rin inda mahu menyusahkan siapa-siapa~,Rin mahu cuba jalan sendiri~ walaupun Rin inda dapat lihat apa-apa~~ please~~" rayu Rin lembut.

Dengar rayuan Rin dengan nada yang sayup itu membuatkan mama dan papanya terdiam dan kaku,lalu melepaskan gengaman tangan mereka. Selangkah demi selangkah Rin berjalan dan terus maju.Bagi Rin,tiada daya lagi bagi dirinya untuk berbuat apa-apa melainkan berusaha,dan dia percaya tuhan sentiasa akan menolong dirinya untuk terus tabah. Selang beberapa waktu,Farid pun tiba di rumah Rin dengan slumbernya.

"Assalammualaikum~~?~ hehe" Kata Farid dengan senyuman yang penuh makna.

"wa'alaikumsalam~.. eh.. kau Farid~ bah masuk tah~.. c Rin and parentsnya di belakang,ia kan cuba jalan sendiri ah.. heheh..,kenapa? awal jua kau datang ani. balum jua malam..Ikhwan mana?" jawap fina berjela-jela.

"nahh,iatah ku malas kau ani Fina,sepatah ku cakap ah,kan seratus penjawab mu.. haishhh..."Farid menyatakan lagi sambil menggosokkan dahinya.

"hahahahhah.. well,Thats me!ey inda bah,balum di jawabnya ah,kenapa? kan jumpa c Rin kah?ada pasan dari c Ikhwan kali ni,heheh.. bah masuk tah" Usik Fina sambil bertanyakan soalan dan mengajaknya masuk.

"adehh.. macam ani Fina,I'm on be half Ikhwan pulang ni,ia suruh aku kemari,pasal i need your help,but please please please don't tell Rin or her parents,this is between you,Ikhwan and me" jelas Farid

"ah?? kenapa pulang aku??tapiiii~ pasal apa uh?" Tanya Fina terkejut.

"okay,let just get this stright,Ikhwan kan propose Rin tonight and there's gonna be somewhere else,so.. i'm gonna need your help,Later.. you and me karang bawa Rin and their parents ke tempat place ani,pandai-pandailah we buat cerita,bagitahu sahaja kan belanja durang makan luar.hehehe.. okay ah~?? heheh" keterangan jelas dari Farid.

Fina hanya terdiam lalu merunung wajah farid sambil berkata di dalam hati..
*eshh.. pandai acting durang ani.. cubatah bagitahu sahaja aku yang kau and Ikhwan atu ada hubungan sejenis..haisshhh.. macam mana ni uh??*

"Finaaa.. are you with me??~ hahah.. what are you looking at~? adoy.. sampat lagi daydreaming kau ani..,bangun woi! hahah"kejut Farid sambil tertawa.

"ahh? apa eh? mana ada aku angan-angan... eshh.. awuu. i'm with you.. don't worry lah..hee"jawab Fina sambil menahan rasa malu.

Fina dan Farid lalu beredar dari ruang tamu dan pergi menjenguk Rin di belakang halaman rumahnya.Farid hanya tersenyum melihat kelakuan Rin yang sedang mencuba berjalan tanpa penglihatannya ,disebalik itu timbul juga rasa simpati,dia pasti Rin akan gembira dengan kejutan istimewa yang telah di rancang oleh Ikhwan malam ini. Bagi Farid,Ikhwan adalah insan yang paling bertuah memiliki Rin. Di sambil itu Fina dan Farid pun telah melaksanakan seperti yang mereka rancangkan tadi,dan mujurlah Rin dan kedua orang tuanya bersetuju untuk pergi makan malam bersama mereka di Garden Triangle.

Kini jarum jam sudah pun menunjukan ke pukul lapan malam. Rin masih lagi belum keluar dari kamar.Resah hati Farid menunggunya,kerana dia kuatir rancangan mereka tidak berjaya. Sebaik sahaja Farid menjejakkan kaki untuk keluar dari pintu,Rin pun menyusul tiba.Farid lalu tersentak melihat kejelitaan Rin yang tidak ubah seperti bidadari kayangan,Raut wajahnya yang bujur sirih dan kulitnya yang putih gebu,di serikan lagi dengan "evening dress" yang berwarna putih merah jambu,sungguh cantik dan sesuai sekali untuk dirinya.Tanpa membuang masa,Farid pun terus mengarahkan Fina untuk memimpinnya untuk masuk ke dalam kereta.

Setibanya mereka di Garden Triangle,Farid pun terus menunjukkan tempat duduk mereka masing-masing,dan tiba-tiba semua lampu telah terpadam,dan ianya membuatkan mereka semua merasa panik. Rin hanya terdiam,kerana dia tidak dapat menyaksikan apa yang telah berlaku,dan dengan sepintas lalu,terdengar alunan nada piano,dan dengan perlahan lampu terbuka lalu..

"Sayang Rin~ this song is for you~ and sayanggg~ I love you always and forever~,terimalah lagu daripada Romance-Kuingin kamu.." Kata Ikhwan kepada Rin sebelum nyampaikan sebuah lagu untuknya.

"..Demi semua yang aku jalani bersamamu
kuingin kau jadi milikku
kuingin kau disampingku

tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
dan hanya dirimu yang bisa
membawa surga dalam hatiku

kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani

sentuhanmu
bagaikan tangan sang dewi cinta
yang berhiaskan bunga asmara
dan membuatku tak kuasa

kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani

Di setiap arung gerak
tersimpan di hati kecilku
bahwa dirimu terindah untukku

kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani

selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas
selama Tuhan masih mengijinkan
kuingin selalu menjagamu

selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas...."


Sebaik sahaja habis Ikhwan menyampaikan sebuah lagu itu,ia terus mengangkatkan kaki dan pergi berlutut di hadapan Rin

"Sayanggg~ Would you be my Wife~?~"Tanya Ikhwan dengan romantisnya sambil menggengam erat tangan Rin.

Rin tidak dapat menghentikan titisan airmatanya,kerana amat terharu dan terperanjat dengan semua yang dilakukan oleh Ikhwan,sungguh kejutan ini luar dari jangkaan. Dia hanya mampu menundukan kepalanya dan hanya terdiam. Ikhwan menanyakan lagi.

"Sayanggg~~ Would you be the part of my life~? i want you to be my wife sayang~~" Tanya Ikhwan lagi sambil mencium lembut tangan Rin.

Rin masih lagi mendiamkan diri,Orang tuanya,Farid dan Fina sangat terpegun dan juga terharu menyaksikannya.Namun mereka semua tidak sabar menanti jawapan yang akan di ungkapkan kepada ikhwan.

"sayang~ actually..~...~" tiba-tiba perkataan Rin terhenti di situ.